FÅ ET UFORPLIKTENDE TILBUD PÅ NY LITEBOAT HER:

Du får snart et tilbud fra oss!

LiteSport 2x.jpg

LITESPORT 2X og LiteDUO

Felles trening for gode venner

Liteboat produserer to ulike "tandembåten" for tur, der to gode venner kan ta turen sammen. Samtidig som båtene er sosiale, er de også fullblods treningsapparater. I tillegg til det rotekniske krever disse båtene også koordinasjon mellom roerne. Det høres vanskeligere ut enn det er! Båtene er også brukt i roing for blinde og svaksynte med ledsager.

Pris: Fra kr. 86.000,-

inkl. bagasjenett, 1880 gram Brace-sport karbonårer, komposittfinne og karbonsleide/rullesete.

Båter er på lager i Norge. 

LITERIVER

Treningssculler for den erfarne roeren

LiteRiver er en fullblods treningssculler på kun 18 kg for den erfarne roeren. Båten egner seg best i smult farvann, men er kraftigere enn konkurransescullere og vil dermed tåle langt større påkjenninger. LiteRiver er bygget for å omsette watt til fart fremover med en overraskende respons i hvert tak.

Pris: Kr. 61.000,- (Hvit, Karbon)

inkl. 1550 gram Braca-Sport karbonårer og karbonsleide/sete.

LiteRiver er bestillingsvare, neste mulighet november 2021. 

LiteRiver.jpg
LiteRace 1x 4JPG

LITERACE 1X

Coastal /Offshore konkurransebåt

LiteRace 1X er en fullblods Coastal/Offshore konkurransebåt, og tåler alle aktuelle vær- og bølgeforhold (og litt mer enn det). Selv om LiteRace 1X vant NM i Coastal-roing både i 2018 og 2019 (både gull, sølv og 4. plass), er dette båten som like mye henvender seg til de som ønsker en optimal treningstur i det mest moderne som finnes av "flytende romaskiner". LiteRace 1X er konstruert av Sam Manuard, mannen bak kjente merker som SeaScape og Beneteau FIRST.

 

Båten blir importert i to versjoner: LiteRace 1X-GRP-FISA - 35 KG og LiteRace 1X-CARBON-FISA - 35 KG. 

Pris glassfiber kr. 72.500,-

Pris Karbon kr. 79.500,-

FARGE: HVIT inkl. bagasjenett, karbonsleide/sete,

komposittfinne og 1550 gram Braca-Sport karbonårer.

 

LITERACE 1X karbon ER PÅ LAGER I NORGE NÅ! (Juni 2021). Vi tar fortløpende opp bestillinger på LiteRace 1X. Båter bygges etter bestilling og levering er ca 6 mnd. 

LITERACE 2X

Bygget for å vinne. Punktum.

LiteRace 2X er helt nyutviklet og ble sjøsatt for første gang i 2019. Båten er utelukkende konstruert for å vinne Coastal-konkurranser og gjør også det. LiteRace 2X er blant topp 3 i ALLE regattaer som båten har deltatt i, selv om den prosentvis og foreløpig er lavt representert. 

VEIL. PRIS: Fra 110.000 + årer.

OBS: Transport fra fabrikken i Frankrike er ikke inkludert i prisen.

Demobåt finnes i Norge. (Rimelig til salgs for roklubb, ta kontakt!)

LiterRace 2x.jpg
LiteRace4x.jpg

LITERACE 4X

Banebrytende design og ytelse

LiteRace 4X ble konstruert i 2017 for å møte FISA-krav til coastal-konkurranser. Konstruktør Sam Manuard har tegnet et ekstremt hydrodynamisk skrog med overlegen stabilitet for coastal-roing. Båten er bygget i karbon og vi bruker kun de beste materialene som er tilgjengelig. 

Liteboat Norge importerer ikke LiteRace 4X. Denne må kjøpes direkte fra fabrikken i Frankrike. Liteboat Norge bistår med kontakt og kommunikasjon om nødvendig. PRIS: Ta kontakt.

LITEQUATTRO

Superlett og rask treningfirer/dobbeltfirer

LiteQuattro er den definitivt letteste treningsfirer som er produsert. Båten er produsert i fullkarbon og kommer i to versjoner. En for smult farvann, og en "Open Water"-versjon med tett cockpit. LiteQuattro kan leveres med riggere for både firer og dobbeltfirer. 

Liteboat Norge importerer ikke LiteQuattro. Denne må kjøpes direkte fra fabrikken i Frankrike. Liteboat Norge bistår med kontakt og kommunikasjon om nødvendig. PRIS: Ta kontakt.

LiteQuatro.jpg
LiteTrio 3.jpg

LITETRIO

Innovasjon

LiteTrio er en nyskapende båt, den siste i Liteboat-familien. Med et design inspirert av storesøster LiteQuattro er denne båten bygget for to roere (sculling eller sweep-roing) og en cox, eller tre roere uten cox. LiteTrio er perfekt for klubber og læring. Båten har ekstrem stabilitet, og er bygget for bruk i tøffe miljøer, året rundt.

 

VEIL. PRIS: Fra 155.000 + årer.

Liteboat Norge importerer ikke LiteTrio. Denne må kjøpes direkte fra fabrikken i Frankrike. Liteboat Norge bistår med kontakt og kommunikasjon om nødvendig.

 

LITE XP 16

Perfekt kombinasjon av roing og seiling

XP står for ekspedisjonsbåt, og 16 står for lengden. Dette er en flunkende ny Liteboat (2021), som kombinerer roing og seiling. XP 16 leveres med karbonmast, storseil og gennaker og har oppnådd +17 knop under testing i 2020. XP 16 er designet av Sam Manuard, mannen bak blant annet SeaScape og Beneteau FIRST-båtene. 

Pris med ALT utstyr og seil, turklar: ligger cirka på kr. 200.000,- inkl. mva. Båten selges kun direkte fra fabrikken i Frankrike. Snakk med oss i Norge først, så formidler vi kontakten. 

XP 16.jpg

LITESPORT 1X

Bestselgeren for alle

LiteSport 1X er utviklet for at alle skal kunne føle gleden ved å ro. Både utrente barn og voksne kan ha glede av denne båten, samtidig som den også kan tilfredsstille den erfarne roeren. LiteSport 1X er leken, men den tåler også alt av aktuelt vær og bølgeforhold. Her er det roeren som er begrensningen.

Nye båter kommer i august 2021, og kan bestilles nå! 

Pris: Kr. 59.000,- Fullkarbon skrog og dekk 

inkl karbonsleide/sete, 1890 gram Brace-sport karbonårer, bagasjenett, komposittfinne og drikkeflaske, levert fra Asker.

Litesport 1
LiteXP-3 (2).jpg

LITEXP 20

Ekspedisjonsbåten

LiteXP er ekspedisjonsbåten til Liteboat, spesiallaget for de eventyrlystne som planlegger grønne turer i det blå. Båten er 20 fot/6 m og er en kombinert SEIL-/ROBÅT. Den har allerede bevist sin funksjon og sjødyktighet gjennom blant annet "Race to Alaska" (750 nm) og flere andre ville turer. Det banebrytende ved denne båten er vekten, en 20-foter på kun 170 kg fullt utrustet. Den blir levert med karbonmast og seil fra North (bomfritt storseil og gennaker) og går som en kule under de fleste forhold. LiteXP er designet av Sam Manuard, mannen bak blant annet SeaScape og Beneteau FIRST-båtene. 

Pris med ALT utstyr og seil, turklar: ligger cirka på kr. 350.000,-, men båten selges kun direkte fra fabrikken i Frankrike. Snakk med oss i Norge først, så formidler vi kontakten.